top of page
ממונה בטיחות בעבודה

ממונה בטיחות בעבודה הוא בעל תפקיד קריטי בשמירה על בטיחותם ובריאותם של העובדים. תפקידו להבטיח העבודה תהיה בטוחה ומוגנת, תוך צמצום סיכונים וניהול אמצעי הבטיחות והבריאות בצורה יעילה ומקצועית.

תפקידו של ממונה הבטיחות כולל מגוון אחריות, כגון:

זיהוי סיכונים – עריכת סקרים והערכות סיכונים במטרה לזהות גורמים מסוכנים במקום העבודה, כמו ציוד פגום או תנאים מסוכנים.

הכשרה והדרכה – קיום הדרכות לעובדים בנוגע לסיכוני בטיחות, אמצעי בטיחות, נהלי עבודה בטוחים, מודעות לבטיחות וכד'.

בדיקות תקופתיות – פיקוח על שמירה ותחזוקה של אמצעי הבטיחות הקיימים, תוך עדכון והחלפה כאשר יש צורך.

תגובה לאירועים – טיפול במקרה של תאונה או אירוע בטיחות, חקירתו והפקת לקחים כדי למנוע הישנותם בעתיד.

יישום תקנות – אכיפת החוקים והתקנות הקשורים לבטיחות בעבודה, כולל דרישות רגולציה והוראות של משרד העבודה.

 

    

 

 

מתן שרותי ממונה בטיחות על ידי 'פרואקטיב ניהול בטיחות' בהתאם לתקנות ארגון הפיקוח על העבודה (ממונים על הבטיחות) התשנ"ו 1996

 

מינוי ממונה הבטיחות בעל אישור כשירות בתוקף עם הידע והניסיון המקצועי המתאים

במסגרת שרות זה יבצע ממונה הבטיחות את המטלות הנדרשות בהתאם לתקנות ארגון הפיקוח על העבודה (ממונים על הבטיחות), כגון:

  • יעוץ ללקוח בנושא דרישות חוק ותקנות בטיחות בעבודה

  • סיוע בהכנת תוכנית בטיחות שנתית

  • ביצוע סיורי בטיחות, סיורי מפגעים ותהליכי ניהול סיכונים

  • הדרכות בטיחות לעובדים ומנהלים

  • קיום בדיקה ותהליכי הפקת לקחים מאירועי בטיחות ותאונות

  • כתיבת נהלים והוראות בטיחות

  • קיום מערך בטיחות בארגון - ועדת בטיחות, נאמני בטיחות וכד'

  • הטמעת שגרות בטיחות במקום העבודה (בדיקות תקופתיות, בדיקות סביבתיות, הדרכות תקופתיות, בקרות, תרגולים, פיקוח לקבלני חוץ וכד')

  • תכנון, ליווי ופיקוח בטיחותי בעבודות ופרויקטים

  • קשר עם גופים ורשויות (פיקוח על העבודה, רשות הכיבוי, משרדי ממשלה וכד')

 

bottom of page